تبلیغات
اولیای مدارس تهران -امت - مطالب مهر 1394

اولیای مدارس تهران -امت

مدادالعلما افضل من دماء الشهداء

Mecca Disaster فاجعه سرزمین منا



به نام خدا

 

جناب آقای بان کی مون

دبیر کل محترم سازمان ملل متحد

 با سلام و عرض ادب

  ما هنرمندان، ایثارگران، اصحاب رسانه، فرهنگیان، دانشگاهیان، ورزشکاران و سایر اقشار جامعه ایران، بدین‌وسیله همدردی و پشتیبانی خود را از همه بازماندگان اندوهگین فاجعه سرزمین منا در مناسک آیینی حج امسال اعلام کرده و از شما درخواست داریم تا با دخالت مستقیم و مسئولانه خود تمامی ابعاد این واقعه خونین را شفاف‌سازی نمایید

 بی‌گمان پی گیری مجدانه این موضوع، بهترین نوع حرمت گذاری به جان و امنیت انسان‌های بی‌گناه، با توجه به شعار امسال روز جهانی صلح "هم‌یاری برای صلح و کرامت انسانی برای همه" از سوی سازمان ملل متحد خواهد بود

  با امید جلوگیری از تکرار چنین فجایعی در آینده برای همه بشریت

 

 

هنرمندان
 عزت اله انتظامی، علی نصیریان، مجید مجیدی، پرویز پرستویی، رخشان بنی‌اعتماد، منوچهر محمدی، کمال تبریزی، امین تارخ، رضا میرکریمی، داوود رشیدی، ابراهیم مختاری، محمدرضا مویینی، بهمن اردلان، آتیلا پسیانی، سید مهدی خادم، کامران ملکی، شادمهر راستین، سید محمد بهشتی، مجتبی راعی، محمدمهدی عسگرپور، فرشته طائرپور، همایون اسعدیان، غلامرضا موسوی، مرتضی شایسته، فرهاد توحیدی، محمدحسین حقیقی، مهتاب کرامتی، علیرضا رضاداد، عبداله اسفندیاری، جواد نوروزبیگی، منوچهر شاهسواری، ناصر عنصری، حبیب احمدزاده، قاسم قلی پور، تقی علیقلی زاده، علیرضا معتمدی، همایون ارشادی، مریلا زارعی، امیررضا معتمدی، جعفر صانعی مقدم، امیر سماواتی، اکبر نبوی، ایرج تقی پور، مسعود کرامتی، تورج منصوری، نوید محمودی، فرهاد اصلانی، پگاه آهنگرانی، گلاب آدینه، رمضانعلی حیدری خلیلی، امیرحسین شریفی، بیژن امکانیان، محمدرضا شرف‌الدین، سعید راد، غزل شاکری، نگار آذربایجانی، شایسته ایرانی، احترام برومند، عسل شاکری، بهرام رادان، فاطمه گودرزی، صابر ابر، فریبا کوثری، کمند امیرسلیمانی، امیر جعفری، سروش صحت، جمشید گرگین، محمود فلاح، فلور نظری، ریما رامین‌فر، رامبد جوان، ویشکا آسایش، تهمینه میلانی،  پژمان بازغی، مهناز افشار، کوروش تهامی، حسن پورشیرازی، مهناز افضلی، علیرضا خمسه، فرهاد قائمیان، مجید مظفری، نرگس محمدی، گلچهره سجادیه، حمید دهقانپور، كامران قدكچیان، پدرام اکبری، شهره لرستانی، علی لقمانی، کارن همایونفر، مریم دوستی، ماهایا پطروسیان، بیتا بهشتیان، سعید سهیلی، حافظ احمدی، خسرو دهقان، سعید حاجی میری، كامبیز روشن روان، محمدرضا سکوت، محمد متوسلانی، احمدرضا گرشاسبی، بهروز مفید، مریم فروزبخش، سمیه مرادی، فریناز طائرپور، امیرعلی ثانوی، حمیدرضا مرادی، بهاره طائرپور، رضا ثانوی، کرم چیلان، احسان کرمی، سید ضیاء هاشمی، بهزاد بهشتیان، شهرزاد بهشتیان، محمد فرشته نژاد، شهروز حقی، محسن شایانفر، محسن روزبهانی، مهدی بزرگمهر، شهراد بانکی، علی مرزبانان، حسین رامه، اسماعیل فلاح پور، شیما عبدی، شاهپور محمدی، حسن لفافیان، حسین ناظریان، مسعود عسگری، دکتر شهاب الدین عادل، ناصر ممدوح، کیوان کثیریان رویا پاک سرشت، رضا احادی، محمدرضا شهبانی نوری، حجازی مهر، مهدی مظلومی، حمید رضا سلطانیان، علیرضا نجف زاده، حسین تبریزی، مرتضی هرندی، علیرضا حسینی، سمیرا زنگانی، محسن سلیمانی فاخر، نادر وحید، یوحنا حکیمی، علی غفاری، میکاییل شهرستانی، فاطمه جواهرساز، مهدی توکلی زانیانی، لیلا رنگرزان، بهناز توکلی، آناهید آباد، مهدی همایونفر، علی حضرتی، عباس احمدی مطلق، مریم مثننوی، علی شاکری، مسیح بهشتی، صالح بهشتی، رضا انصاریان، محمد عباسی فرد، علیرضا کریمی صارمی، احد صادقی، حسن کلامی، منصور وثوقی، منوچهر علیپور، علی جعفری، احمد یاسر، ناهید درویشی، محسن عظیمی نیا، نقی سیف جمالی، علی عبدالعلی زاده فرد، حقیقی، مهرداد جلوخانی، حبیب اسماعیلی، رسول صدرعاملی، شبنم محمودی، نسا نیکو، مصطفیمحمودی، لاله محمودی، زینت رضا، سهیل جهان بیگلری، محسن روشن، شغیع آقامحمدیان، اردشیر شلیله، خسرو امیرصادقی، احمد عبدالهیان، امیر عابدی، مسعود امینی تیرانی، یوسف صممدزاده، غلامرضا آزادی، اصغر توسلی، محمد بانكی، رضا نوروزی، فریدون فرهودی، داوود رسولیان، حمید رسولیان، اصغر پورهاجریان، مسعود پورهاجریان، محسن پورهاجریان،  مسعود رایگان، شهریار اسدی، كسری معظمی، بهزاد عبدی، مسعود مشهدی عبدالرحمن، آرش بادپا، فرید سعادتمند، بهرنگ قدرتی، كریستف رضاعی، حامد ثابت، بهنام صبوحی، بردیا كیارس، آرمان موسی پور، رضا مرتضوی، فخرالدین صدیق شریف، آویشن بیکایی، فیروزه قاسمی عباس جهانبخش، مصطفی بافرونی، مجید امانی زاده ، امیر افشار فتوحی، بهناز وفایی وحدت، ، امیررضا دلاوری، سید ناصر هاشمی، مهسا سروش، مینا جهانگیری

 

جانبازان، کارکنان و داوطلبان موزه صلح تهران

 حسن حسنی‌سعدی، علی‌رضا یزدانپناه، محمد رضایی، اسدالله محمدی، علی اکبر فضلی، حمید صالحی، محمدرضا سروش، محمدرضا تقی‌پور، محمدحسین شگرف، بهروز عباسی، کاظم مقدس، حسن حسن‌تبار، علی‌اکبر علاف‌زاده، احمد سلیمی، غلام هاشمی، مراد درویشی، رمضانعلی علی‌عسگری، صبا بابایی (کونیکو یامامورا)، هدایت الله روستاپور، محمدباقر نیکخواه، علیرضا حجتی، فضل الله موسوی، میثم تقی‌پور،عبدالله سعیدی، احمد فضلی، محمدرضا مهدیوند، میترا سلطان‌محمد، سپیده کیکاوسی، مریم مصباحی مقدم، فاطمه بابها، مهرناز گلچین‌فر، ملالی حبیبی، علی دستجردی، آتنا فردوسی، حمید سروش، علی بلزگشا، میعاد راشدی

 

اصحاب رسانه

معین احمدیان، علی ابراهیمی، حسین میزان، محمود نقویان، سید مرتضی مفید‌نژاد، محمدمهدی یزدی، سجاد نوروزی، محسن معصومی ورکی، محمدحسین پرتویان، رضا تقی‌پور، محمدحسین سربندی، میثم محمد حسنی، میثم مظفری، احمد خورشیدی، صادق کیانژاد امیری، محمد مشکینی، عبدالله عبداللهی، وحید محرابیان، سیدمصطفی صالحیان، مجتبی توانگر، عمار صناعی، عهدیه عظیمی، فاطمه قاسم‌پور، مصطفی شوقی، محمدحسین پرتویان، محمدرضا طائب، عباس اصلانی، مهدی علی‌پور، امین مسجدیان، سیدمجتبی خوش‌چشم، نادر محمدخانی، سمیه دهقانزاده، قاسم قرگوزلو، نسرین معتمدی‌منفرد، محمدمهدی تقوی، هاجر ذبحی، سیما ضرغامی، احسان اسماعیلی، حسین دلیریان، حمید کاشفی نیک، سجاد دانی، لعیا بغدادی، سید وحید خلدی نسب، عرفان زرگر، سیدمحمدمهدی توسلی، محمد امین توكلی‌زاده، علی دباغ، رامین سفری، محسن بغلانی، روح الله متقی مجد، حسین رستمی، مریم فیروزفر، علیرضا قرائتی، احسان محمدیان، ابوتراب فرخی، علی‌رضا دانشفرد، زینب صناعی، علی حقیقت، مهدی ترابیان، حامد گل محمدی، حسن قائدی، فاطمه بلوچی پور، سجاد بلوکات، پرستو سادات موسوی، محسن اثیمی، حمیدرضا تاجی، علی فصیحی، سعید ساکت، محمد قربانی، عباس یعقوبی، سید حسام رضوی، مقداد مددی، علی فخیمی، محمود حسینی، محمدسعید نمازی، احمدصالح صفار، علی ترابی، مهدی شیخی، بهزاد شهبازى، مجتبی فیلسوف زاده، روح الامین حسینی، مهدی علی پور، سید مصطفی خوش چشم محمد امین ایمانجانی، مصطفی وثوق‌کیا، زینب شریعتمدار، صادق وفایی نیکو، مهدى نقویان، محمد جواد سالم، مرتضی قمری وفا، حامد ملک پور، مهدی بختیاری، حسین میزان، مهدی طوسی 

 

To: Secretary General Ban Ki-Moon
United Nations Headquarters

To the honorable United Nations Secretary General Ban Ki-Moon,

Your Excellency,

We are writing this to you in the name of thousands of pilgrims in Mecca who lost their lives on Hajj rituals.

We, the Iranians, from different social section including; artists, veterans, educators, students and athletes declare our sympathy and support to survivors of Hajj stampede. This disaster happened on the biggest annual Islamic event in Mecca and therefore; it merit attentiveness and observations.

Consequently, we would request your immediate attention on this specific matter with the hope that by your scrutiny and assistance such tragedies would not occur any more in the future.

Undoubtedly, immediate attention to this matter is the least it could be done in accordance of the value of humanity beings lives and security from the United Nations, concerning the motto of this year's International Day of Peace motto by the United Nations "Partnership for Peace, Dignity for All".

We hope such disasters won't happen again for the human beings regardless their race, nationality, religion and beliefs.

Sincerely yours,

 

 

 


?











































در صورت امکان فرم به زبان انگلیسی تکمیل شود و در صورت ارسال ایمیل از طرف سایت آن را حتما تایید کنید. "پوشه اسپم ایمیل خود را بررسی کنید

لطفا برای اضافه کردن اسامی هنرمندان و ...  در ذیل بیانیه با دفتر خانه سینما و یا ایمیل موزه صلح تهران تماس حاصل نمایید

--------------------------------------------------------------

http://tehranpeacemuseum.org     Email:info@tehranpeacemuseum.org     https://twitter.com/Tpm_Ir   https://instagram.com/tpm.ir

 

#tehranpeacemuseum #peace #iran #tehran #صلح #ایران #مکه #حج 


موزه صلح تهران    Contact the petition author

Facebook
First name
Last name
City
Country










Email address


Show your signature in public?

  









Your email address will never be displayed in public or released to third parties.






Petitions24.com

We provide free hosting for online petitions. Create a professional online petition by using our powerful service. Our petitions are mentioned in the media every day, so creating a petition is a great way to get noticed by the public and the decision-makers.

Start a Petition | How to write a petition



  • نظرات() 

  • کارنامه سارا همتى رتبه یک کنکور تجربی ۹۴

    وضعیت کلی تراز رتبه كشورى رتبه در منطقه رتبه در شهر ضریب رشد

    ۸۶۱۷

    ۲

    ۱

    ۱

    ۰

    دروس اختصاصی




    ۸۷۳۳

    ۲

    ۱

    ۱

    ۰

    دروس عمومی




    ۸۲۳۶

    ۹

    ۲

    ۲

    ۱

    پزشكی،دامپزشكی




    ۸۵۹۰

    ۲

    ۱

    ۰


    داروسازی،شیمی




    ۸۶۶۰

    ۲

    ۱

    ۰


    زمین شناسی




    ۸۷۱۲

    ۱

    ۱

    ۰


    هوانوردی،مدیریت،حسابداری




    ۸۶۶۷

    ۲

    ۱

    ۰


    مهندسی كشاورزی،علوم سیاسی و…




    ۸۶۴۸

    ۲

    ۱

    ۰


    گفتگو ویژه با سارا همتی رتبه یک تجربی سال ۹۴ از تبریز  

    گفتگو ویژه با سارا همتی رتبه یک تجربی سال 94 از تبریز

    گفتگو ویژه با سارا همتی رتبه یک تجربی سال ۹۴ از تبریز

    اختصاصی درس
    درصد تراز رتبه

    زمین‌شناسی

    ۱۰۰%

    ۹۰۰۰

    ۱

    ریاضیات

    ۱۰۰%

    ۹۰۰۰

    ۱

    زیست‌شناسی

    ۹۵%

    ۸۴۰۱

    ۹

    فیزیک

    ۹۱%

    ۸۵۹۶

    ۳۸

    شیمی

    ۱۰۰%

    ۹۰۰۰

    ۱

    عمومی درس
    درصد تراز رتبه

    زبان و ادبیات فارسی

    ۸۴%

    ۷۷۴۹

    ۲۰۵

    زبان عربی

    ۱۰۰%

    ۹۰۰۰

    ۱

    فرهنگ و معارف اسلامی

    ۱۰۰%

    ۸۱۲۶

    ۱

    زبان‌ ‌انگلیسی

    ۹۵%

    ۸۶۱۰

    ۱۹





    خودتان را معرفی كنید؟

    سارا همتی هستم از مدرسه فرزانگان شهر تبریز.

    از چه سالی در آزمون‌های كانون شركت می‌كردید؟

     از دوم دبیرستان به طور مستمردر آزمون‌های برنامه‌ای شركت می‌كردم.

    در مورد برنامه مطالعه‌ی خود در تابستان پارسال برای دانش‌آموزانی كه امسال در مقطع پیش هستند، توضیح دهید؟

    ریاضیات پیش دانشگاهی را در تابستان همراه با مدرسه خواندم و در آزمون ها ارزیابی می‌كردم. اما در سایر دروس پایه ی دوم را در آزمون ها پاسخ می داد .

    چند ساعت را به درس‌های پیش یك و چند ساعت را به درس‌های سال سوم و چند ساعت را به درس‌های سال دوم اختصاص می دادید؟

    پایه ی دوم را چون فراموش كرده بودم، احتیاج به تمرکز و مرور بیش‌تر داشتم ولی پایه ی سوم بعد از امتحانات نهایی احتیاج به مرور نداشتم .

    پیش دانشگاهی را هم به اندازه ی همراهی با مدرسه وقت می گذاشتم .

    كدام درس را به طور ویژه در تابستان پارسال خواندید؟

    فیزیک پایه ی دوم نقطه ی ضعفم بود . با تست زدن و مطالعه عمیق تر و حل مسائل بیش‌تر توانستم به تسلط برسم .

    البته اکثر درس‌های پایه ی دوم خصوصاً  زیست به دلیل فاصله گرفتن و فراموش کردن به نقطه ی ضعف تبدیل شده بود که با مرور و مطالعه ی مباحث خواندنی تر دوره و یادآوری شد .

    توصیه خاصی در مورد فصل تابستان دارید؟

    به نظر من دروس سوم بعد از امتحانات نهایی نیازی به مرور و مطالعه ی آن چنانی ندارد . بیش‌تر به درس‌های پیش یك و درس‌های پایه‌ی سال دوم که ممکن است فراموش شده باشند، باید پرداخت .

    پارسال تابستان در ابتدای سال تحصیلی كدام درس نقطه  ضعف شما بود كه در طی سال تحصیلی با تغییر روش آن را به نقطه قوت خود تبدیل كردید؟

    در درس فیزیک ۲ ضعف داشتم ، تمرین و تست حل نکرده بودم و کاملاً مبحث‌ها را فراموش کرده بودم ولی با تست و دوره ی مباحث خواندنی و حل تمرین توانستم، جبران کنم .

    آیا پشتیبان ویژه داشتید؟

    بله پشتیبان ویژه‌ی من خانم مریم مجردثانی، رتبه ۴ كشور كنكور ۹۲ بودند.



  • نظرات() 

  • لطفا خودتان را معرفی کرده و بفرمایید از چه سالی دانش آموز کانون بوده اید؟

    پ‍ژمان شهبازی هستم از دبیرستان شهیداژه اى اصفهان .سال چهارم دبیرستان را در آزمون های کانون شرکت کردم

    گفتگو با پژمان شهبازی رتبه یک کنکور ریاضی فیزیک کنکور 94

    کارنامه پژمان شهبازی رتبه یک کنکور ریاضی فیزیک کنکور ۹۴


    ۸۴۲۲ ۵ ۳
    دروس اختصاصی


    ۸۷۸۳ ۳ ۲
    كاردانی‌ها


    ۸۴۰۸ ۴ ۲

    اختصاصی درس
    درصد تراز رتبه
    ریاضیات ۹۸% ۹۰۰۰ ۱
    فیزیک ۸۸% ۸۴۴۰ ۲۱
    شیمی ۹۳% ۸۸۶۲ ۵

     

    عمومی درس
    درصد تراز رتبه
    زبان و ادبیات فارسی ۸۴% ۷۳۵۵ ۲۰۹
    زبان عربی ۹۱% ۸۱۷۹ ۶۷
    فرهنگ و معارف اسلامی ۶۸% ۷۱۷۴ ۵۴۳
    زبان‌ ‌انگلیسی ۹۵% ۷۷۹۵ ۹۸

    گفتگو با پژمان شهبازی رتبه یک کنکور ریاضی فیزیک کنکور ۹۴


    به چه علت تصمیم گرفتید در آزمون های کانون شرکت کنید؟

    به دلیل اینکه فواصل زمانی برگزاری آزمون های کانون خوب ومناسب بود و فاصله ی زمانی بین دو آزمون نه زیاد بود نه کم و دلیل دیگر اینکه برادرم هم در سال های گذشته در آزمون های کانون شرکت داشتند و رتبه ایشان در کنکور سال هشتاد ونه ۲۶ شد و آزمون های کانون از جامعه ی آماری بالایی برخوردار است.

    فکر می کنید شرکت در آزمون های کانون چقدر در موفقیت شما تاثیر گذار بوده است؟

    خوب مسلما شرکت در آزمون های کانون تاثیر گذار بود و من توانستم با استفاده از برنامه راهبردی بهتر و منسجم تر درس بخوانم و برنامه ی دو هفته یکبار آزمون دادن را در دستور کار خود داشته باشم و خودم را محک بزنم و طبق برنامه درس خواندن بسیار مفید است

    لطفا از نحوه برنامه ریزی و ساعات مطالعاتی خود بگویید؟

    با توجه به روزهای هفته برنامه داشتم و اینکه چقدر زمان برای مطالعه دارم.به طبع روزهای تعطیل ساعات مطالعاتی بیشتری داشتم به طور میانگین ۸ ساعت مطالعه و در روزهایی که مدرسه می رفتم کمتر بود.بیشتر زمانم را به دروس اختصاصی ،اختصاص دادم و تا قبل عید بیشتر بر دروس اختصاصی تسلط پیدا کردم ولی این به این معنی نیست که دروس عمومی را کنار بگذارم و دروس عمومی را هم می خواندم ولی کمتر و بعد عید روی دروس عمومی تمرکز بیشتری کردم.

    آیا در درسی ضعف داشتید که آن را به نقطه قوت مبدل نمایید ؟

    باید بگویم در  همه ی دروس به طور متعادل تسلط داشتم و درس خاصی به نظرم نمی آید که مشکل زیادی در آن داشته باشم فقط در درس شیمی بی دقتی زیادی در سر جلسه آزمون ها می کردم .مثلا بی دقتی هایم اینگونه بود که سوال را کامل و درست نمی خواندم و به خواسته مساله دقت نمی کردم و برای انتخاب گزینه به اشتباه می افتادم که این نقطه ضعف را سعی کردم برطرف کنم و سوالات را کامل و به دقت بخوانم و بدانم خواسته مساله چیست و درست جایگذاری کنم.

    آیا از کتاب های  آموزشی کانون استفاده می کردید؟

    بله –از کتاب های آبی قلمچی برای چنددرس اختصاصی استفاده کردم ،برای دروس ریاضیات،هندسه تحلیلی، ریاضیات گسسته از کتاب های کانون برای  تست زنی استفاده کردم که خوب و مفید بود.

    آیا شما یک برنامه برای آزمون ها داشتید؟

    بله –بنده برنامه راهبردی کانون را دنبال می کردم که با کمک آن توانستم خوب پیش بروم .

    نظرتان را راجع به آزمون های کانون در طی سال و همین طور آزمون های جامع بفرمایید؟

    دروس اختصاصی آزمون ها همیشه خوب بودند البته گاهی پیش می آمد که سوالات سخت تر باشد ولی درکل از سطح علمی سوالات راضی بودم .سوالات دروس عمومی سخت تر از کنکور بود و در کنکور ۹۴ به نظرم سوالات آسان تر بود.

    آیا شما پشتیبان ویژه داشتید ؟

    بله –آقای امید چهره گشا رتبه ۵ کشوری سال ۹۳ پشتیبان ویژه من بودند که از ایشان راضی بودم . با ایشان در طول سال و همین طور دوران جمع بندی گفتگو می کردم و راهنمایی های ایشان برایم مفید و مثمر ثمر بود.



  • نظرات() 
  • تست زنی به شیوه نفرات اول كنكور

    در این روش بدون حل نمودن تست چهار گزینه به دو گزینه تبدیل گشته و یك چهارم احتمال درست زدن تست به یك دوم احتمال درست زدن تبدیل می شود. با بكارگیری این روش بدون حل نمودن و داشتن معلومات لازم حداقل بیست تا سی درصد تستها پاسخ صحیح داده می شوند.
    بیان اسرار منطقی روشهای بدست آوردن پاسخ صحیح.بیان اصول درست فراگیری دروس در سركلاس دبیرستان و یا دانشگاه . بیان توصیه هایی برای بهتر آموختن. دركلاس چگونه باید باشیم؟ و برای فهم بهتر مباحث چه باید انجام دهیم ؟ در سر جلسه امتحان رعایت چه نكاتی ما را موفق تر از دیگران خواهد نمود ؟ روشهای درست مطالعه چیست ؟



    تعداد : 1 DVD اورجینال    قیمت : 4800 تومان

    با استفاده از تكنیك ها و روشهای تست زنی شما می توانید فقط با داشتن ۱۰% معلومات و بكار گیری شیوه های تست زنی تردید خود را بین گزینه ها از ۴ به ۲ گزینه كاهش دهید و سپس به گزینه صحیح برسید .
     تجربه نشان داده است كه در هر سال كنكور و در هر درس ۱۵% از سوالات كنكور تكرار سالهای گذشته می باشد كه شما علاوه بر استفاده روش های تست زنی با تمرین و مرور تستها و رابطه بین گزینه ها به راحتی گزینه صحیح را كشف یا شكار كنید .
     مجموعه فوق شامل روشهای تست زنی و شكار گزینه صحیح در بین ۴ گزینه و روشهای صحیح مطالعه برای كنكور می باشد
    مجموعه جامع تست زنی به روش مهندسی معكــوس شامل پنج جزوه و دو نرم افزار و فایلهای كلاسهای كنكور تهران در زمینه تست زنی به روش مهندسی معكوس
     گروه آموزشی مجموعه ای جامع درباره تست زنی به روش مهندسی معكــوس تهیه كرده كه دریافت آن را به كلیه داوطلبان كنكور اعم از كنكور سراسری و آزاد ، كنكور كارشناسی ارشد ، كاردانی به كارشناسی و… توصیه می كنیم.



    تعداد : 1 DVD اورجینال    قیمت : 4800 تومان







  • نظرات() 
  • تکنیک ضربدر و منها در امتحانات


    تکنیک ضربدر و منها در امتحانات

    تکنیک ضربدر و منها یکی از آموزه‌های مفید کانون است که به‌کارگیری آن در آزمون منجر به کاهش تعداد پاسخ‌های اشتباه، مدیریت زمان و طبقه‌بندی سؤالات از نظر توانایی پاسخ‌گویی می‌شود.

    تکنیک ضربدر و منها یکی از آموزه‌های مفید کانون است که به‌کارگیری آن در آزمون منجر به کاهش تعداد پاسخ‌های اشتباه، مدیریت زمان و طبقه‌بندی سؤالات از نظر توانایی پاسخ‌گویی می‌شود.

    مهم‌تر از یادگیری یک تکنیک، نحوه و زمان به‌کارگیری آن است. شما می‌توانید با بسط دادن این روش در امتحانات تشریحی پایان ترم نیز از آن بهره ببرید.

    در جلسه‌ی امتحان بعد از دریافت سؤالات ابتدا به زمان امتحان و تعداد سؤالات توجه داشته باشید. سپس با خواندن صورت تک تک سؤالات، آن‌ها را دسته‌بندی کرده و پاسخ دهید.

    ü      سؤالاتی را که کامل مسلط هستید همان ابتدا پاسخ دهید.

    ü      سؤالات زمان‌بر را با علامت ضربدر (×) مشخص کنید.

    ü      سؤالات چالشی را با علامت منها (-) نشان‌دار کنید.

    پس از اتمام سؤالات، مجدداً از سؤال اول شروع کنید و سؤالاتی را که با علامت ضربدر مشخص کرده‌اید پاسخ دهید.

    در انتها به سراغ سؤالات با علامت منها رفته و با تمرکز و حوصله، سؤال را بخوانید و با بازیابی مطالب سعی کنید به سؤال پاسخ دهید.

    یک توصیه:

    در جلسه عجله نکنید و از زمانی که در اختیار دارید تا آخر استفاده کنید و حتی اگر به تمام سؤالات پاسخ داده‌اید، دوباره پاسخ‌های خود را کنترل کنید.



  • نظرات() 
  • امنیت زیست محیطی،اولویت فراموش شده


    یکی از مهم ترین نیاز بشر برای زیست امنیت است.امنیت مفهومی است که ابعاد گوناگونی دارد و شاید بتوان گفت اولویت اول هر دولتی است. پس از جنگ جهانی دوم تا اوایل قرن بیست و یکم، به خصوص در دوران جنگ سرد، مهمترین تلاش کشور ها کشورها ایجاد امنیت در برابر تهدیدات خارجی و سلاح های کشتار جمعی بوده و امنیت ملی بیشتر در حوزه  نظامی و سیاسی مورد توجه بوده است. با ورود به قرن بیست و یک و تحولات جامعه ی جهانی مفهوم امنیت نیز متحول شده و ابعاد گوناگونی یافته است.در کتاب "مردم،دولت و هراس ها"نوشته ی بوزان (از اندیشمندان مکتب کپنهاک) ابعاد امنیت ملی به پنج بخش تقسیم شده است،امنیت نظامی، امنیت سیاسی، امنیت اقتصادی، امنیت اجتماعی و امنیت زیست محیطی.

    ابعاد امنیت ملی به گونه ای به یکدیگر پیچیده است که خلل در یک بعد موجب بر هم خوردن تعادل سایر ابعاد می شود.در جهان و به خصوص کشور ما پیرامون چهار بعد نخست یعنی امنیت نظامی، امنیت سیاسی، امنیت اقتصادی و امنیت اجتماعی بسیار مطالعه و پرداخت شده است،اما امنیت زیست محیطی بعدی است که کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

    ایمن کردن محیطی که انسان در آن زیست می کند وظیفه ی هر دولتی است که با یاری شهروندانش مثمر ثمر است.غذای سالم،هوای سالم،آب سالم نیاز هایی که امروزه بشر با آن گریبانگیر است.بسیارمان درباره ی امنیت ملی سخن می گوییم اما چه مقدار از بحث ها و سخنانمان در رابطه با امنیتی است که اگر مهمترین تهدید بخوانیمش گزاف نگفته ایم.

    کره ی ما نیازمند ما نیست بلکه ما هستیم که به این کره نیازمندیم.امروز اگر خطرات تغییرات آب و هوا را جدی نگیریم،امنیت زیست محیطی را به مخاطره انداخته ایم.آب و هوایی گرم و خشک در غرب آسیا هر روز محسوس تر می شود و در این میان کمبود مایه ی حیات در سال های آتی یکی از مهمترین دغدغه های بشر ساکن در این منطقه خواهد بود.آب تمیز و سالم تمدن ساز است و زمینه ی دوام تمدن و زیست را فراهم می نماید.حال کمی در مورد آب سخن بگوییم وضعیت آن در کشور عزیزمان.

    متنی که گری لوئیس هماهنگ کننده ی مقیم سازمان ملل در جمهوری اسلامی درآن به موضوع کم آبی در ایران پرداخته،چنین آمده است:« اکنون اجازه دهید درباره ایران صحبت کنیم. درباره ایران نیز ماجرا به همین منوال است. در سال 1956 میزان ذخایر سرانه آب در ایران 7000 متر مکعب در سال بود. امروز، این عدد کمتر از 1900 متر مکعب است. این در واقع آستانه ی کمبود آب است. بر اساس روند موجود این شرایط بدتر از قبل خواهد شد. بر اساس مدل جاری، تا سال 2020 این عدد افت بیش تری خواهد داشت و به آستانه ی "کمیابی آب" یعنی 1300 متر مکعب در سال خواهد رسید. این آمار بر اساس تحقیقات دولت بدست آمده است.


    آب برای حفظ زندگی روزمره کاملا حیاتی است. ما نمی توانیم بدون آب بیش از چند روز زنده بمانیم. سلامت ما نیز به صورت مستقیم وابسته به آب است. ما به آب برای کشاورزی نیاز داریم تا بتوانیم سه بار در روز ظرف غذایمان را پر کنیم. پس اقتصاد و رفاه ما وابسته به آب است.



    شاید دو مورد از مهمترین موارد مرتبط با مسئله کمبود آب در ایران دریاچه ی ارومیه در شمال غربی و تالاب هامون در جنوب شرقی ایران باشد. من افتخار دیدن هر دوی این مکان ها و بسیاری دیگر از مناطق این کشور را داشته ام.

    به تصاویر ماهواره ای که به مقایسه دریاچه ارومیه در سال های 1998 و 2014 می پردازد با دقت نگاه کنیم.از اواسط دهه ی 90 میلادی دریاچه ارومیه 90 درصد آب خود را از دست داده است.



    در این زمان، استفاده از زمین های حوضه آبریز دریاچه ارومیه به منظور کشاورزی دو برابر شده است. مردم نیز اقدام به کاشت گیاهانی کرده اند که به 6 برابر آب بیشتر نیاز دارد. شما نتیجه این کارها را به راحتی می توانید ببینید.

    حالا به نقطه ی جنوب شرقی ایران، جایی که هامون در آنجا قرار دارد اگربه تصویر ماهواره ای از تالاب هامون در سالهای 2005 و 2013 نگاه کنیم. به آرامی و به طور پیوسته می توانید ببینید که آب رودخانه هلمند که برای تغذیه تالاب مورد استفاده قرار می‌گرفت، هم در افغانستان و ایران ناپدید شده است.


    و حالا هیچ آب و ماهی برای ماهیگیران وجود ندارد. فرصت های شغلی بسیار کم است و بیش از نیمی از اهالی محلی به کمک خیریه های دولتی به امرار معاش می پردازند. آنها در روستاهای شبح مانندی که روزگاری دریاچه ای پر آب در آن جریان داشت، زندگی می کنند.


    زمانی که معیشت افراد به خاطر نبود آب به خطر می افتد، آنها دچار افسردگی می شوند. همه این تغییرات جابجایی مردم را به دنبال خواهد داشت و زمانی که مردم جابجا شوند، آسیب پذیر می شوند. پناه جویان زیست محیطی به اماکنی که هنوز منابع طبیعی در آنجا وجود دارد مهاجرت می کنند. جاهایی که من یا شما آنجا زندگی می کنیم.

    آنها به دنبال زندگی بهتر هستند. پناه جویان زیست محیطی فشار جدیدی را به این مناطق وارد می کنند. فشاری که در بلند مدت پایدار نخواهد بود و باعث ناامنی بیشتر می شود. این امر می تواند مردم را به بی قانونی و خشونت هدایت کند. این فشار، امنیت انسانی را تهدید می کند.


    ما این الگو را در سراسر سیاره خود مشاهده می کنیم. پناه جویان زیست محیطی یکی از عوامل هدایت کننده عدم امنیت در آینده خاورمیانه خواهند شد.تنها دو نکته وجود دارد که دوست دارم بعد از خواندن این مقاله به آن فکر کنید.


    اول؛ ما باید ابتدا چیزی را که خراب کرده ایم درست کنیم و دوم برای اینکه این کار را انجام دهیم باید دیدگاه و روش های صحبت خود نسبت به موضوع امنیت را تغییر دهیم. ما نیاز داریم تا روی مساله ی امنیت انسانی تمرکز کنیم. در این بین ما نیاز داریم تا امنیت زیست محیطی را اولویت بندی کنیم. من در جاهای دیگر صحبت کرده و مقاله های گوناگونی برای حل مشکلات زیست محیطی در منطقه را نوشته ام.



    مساله اینجاست که همه ی ما نقشی در این موضوع داریم. دولت ها، سازمان های بین المللی مانند سازمان ملل متحد، سازمان های مردم نهاد، من و شما. برای من بسیار آسان است تا لیستی از کارهایی که می توان در این زمینه انجام داد را برای شما تهیه کنم. اما به جای این کار دوست دارم شما از خودتان بپرسید که کجا می توانید نقش موثری ایفا کنید.

    آیا مهندسان، شهرسازان و معماران می توانند محیطی سرسبزتر و پایدارتر برای ما بسازند؟ آیا دولت مردان و زنان ما آماده ی اتخاذ تصمیماتی سخت، در اجلاسی که برای تغییر اقلیم در دسامبر امسال در پاریس برگزار خواهد شد، برای نجات سیاره زمین هستند؟ کدام بازرگان عملیات خود را برای بهبود اثرات زیست محیطی تغییر خواهد داد؟ آیا من و شما در مورد امنیت زیست محیطی سر میز شام با فرزندانمان گفتگو خواهیم کرد؟ و آیا ما رفتار خود را تغییر خواهیم داد؟ آیا به بازیافت زباله ها، مصرف بهینه آب، کاشت درخت و مصرف کمتر سوخت های فسیلی خواهیم پرداخت؟ همه ما نقشی در این زمینه داریم. بگذارید خیلی خلاصه به داستان دریاچه ارومیه در ایران بازگردم.



    در سازمان ملل متحد ما به همراه دولت جمهوری اسلامی ایران و حامیان بین المللی و کشاورزان در سطح استانی کارهایی انجام می دهیم. جوهره ی این راه حل آموزش کشاورزان برای مصرف بهتر آب است. آبی که صرفه جویی شده دوباره به بستر دریاچه باز می گردد. ممکن است که دریاچه ارومیه به روزهای اوج خود در دهه ی 90 میلادی بازنگردد اما می توان آن را تا بخشی ترمیم کرد. ما مشکلی مشترک داریم پس باید به دنبال راه حلی مشترک نیز باشیم.ما نیاز داریم تا مثبت اندیش باشیم. این مشکل قابل حل است. برای همه نقشی در این زمینه وجود دارد.به عنوان انسان، ما هم ارباب سیاره زمین و هم عامل ترس و وحشت زیست بوم خود هستیم.و هم اکنون ما باید در اقدامی قهرمانانه از امنیت انسانی حفاظت کنیم.

    در کنار یکدیگر می توانیم دریاچه ارومیه، تالاب هامون و محیط زیست خود را نجات دهیم. یادمان نرود که این تنها راه حفظ آینده است.پس بیایید این اقدام قهرمانانه را آغاز کنیم. در این اقدام از همه استقبال می شود. تمام دست ها به شمار می‌آید.»

    در ادامه به ارسباران (قره داغ)می آییم.اگر دیروز پدارنمان در شیور با احداث بندی چون چووش گولو و هدایت آن با لوله هایی موسوم به گونگ به شهر اهر مصرف آب را مدیدریت می نمودند،امروز شاهد هدررفت آب در منطقه هستیم.اگر می بینیم که هنوز سیستم های آبیاری پارک شیخ شهاب و بیشتر فضای سبزمان به شیوه ی غرقآبی است جای تعجب نیست چون ما هنوز به امنیت زیست محیطی اهمیت نمی دهیم.اگر در سطح شهر هنوز با آب آشامیدنی اتومبیل هایمان را می شوییم حیرت انگیز نیست،زیرا به توسعه ی پایدار اهمیت نمی دهیم.اگر حریم رودخانه ها را ملک شخصی خویش می نماییم و نهاد های دولتی برخوردی انجام نمی دهند،خودمان را نمی بازیم چون باختن سیاره مان را با اعمالمان نظاره گر نیستیم.برداشت های غیر قانونی با موتور های آب از رودهای منطقه و منفعت جویی های غیر عقلانی را عادی می انگاریم.حفر چاه های عمیق و برداشت بی رویه از سفره آب های زیر زمینی را غیر قانونی نمی دانیم.آلودگی آب های سطحی و زیرزمینی توسط معادن برایمان مهم نیست چون حال را در می یابیم و به فکر آیندگان،حتی آینده ی سال های آتی نزدیک خودمان نیستیم،آینده ای که آب تمیز و سالم دغدغه ای مهم خواهد بود.به راستی مسئولانمان چقدر به امنیت محیطزیست توجه می کنند؟

    + نوشته شده در  جمعه دوازدهم تیر ۱۳۹۴ساعت 11:35  توسط امیر یوسفیان  |  نظر بدهید



  • نظرات() 

  • با آغاز بهار و رویش گیاهان در کوه و دشت‌های کشور، افرادی که برای به دست آوردن سود شخصی اقدام به کندن و فروش تجاری گیاهان خودرو می‌کنند، به منطقه‌های مختلف کشور هجوم آورده‌اند. متاسفانه در سال‌های اخیر، چیدن "سبزی‌های صحرایی" از یک کار تفننی که در سطحی محدود توسط افراد محلی انجام می‌شد، بدل به یک کار تجاری شده که در مقیاس بزرگ و در بسیاری نقاط توسط سوداگران حرفه‌ای، انجام می‌شود. این افراد، بی اعتنا به نقش گیاهان خودرو در حفظ خاک، بدون در نظر گرفتن فرصت رشد و زادآوری برای گیاهان، و بی توجه به ارزش‌های متنوع این ذخیره‌های ژنتیکی که بسیاری از آن‌ها در خطر انقراض هم قرار دارند، برگ، ساقه، ریشه، پیاز، و گل گیاهان مختلف را می‌چینند و در میدان‌های تره‌بار، فروشگاه‌ها، و کنار خیابان و جاده به فروش می‌رسانند. . خبرها و برآوردها حاکی از این است که بعضی از این افراد، در یکی دو ماه، چند ده میلیون تومان سود به جیب می‌زنند! درست مانند کسانی که با بریدن درختان جنگلی و تجاوز به حقوق عمومی، سودجویی شخصی می‌کنند.

    البته گروهی  از سبزی‌چینان (به‌ویژه مردم محلی و کوه‌نوردان که ملاحظه‌کار تر هستند) فقط بخش هوایی گیاه (برگ و ساقه و گل) را می چینند و می پندارند که این کار زیانی در پی ندارد. اما، واقعیت این است که حتی این کار هم موجب اختلال جدی در رشد و زادآوری گیاه می‌شود.

    مطابق نظر گیاه‌شناسان (مثلا دکتر حسین آخانی، استاد دانشگاه تهران) از حدود ۷۳۰۰ گونه‌ی گیاهی شناخته‌شده‌ی ایران، حدود بیست درصد در معرض خطر انقراض‌اند و چند گونه هم تا کنون منقرض شده‌اند. غالبا از چرای بی‌رویه، طرح‌های عمرانی بی‌ملاحظه، سدسازی، افت سفره‌های آب زیر زمینی، و جنگل‌زدایی، به عنوان مهم‌ترین عامل‌های تهدید گیاهان ایران یاد می‌شود. اما، برداشت بی حساب و کتاب گیاهان خوراکی و نیز گیاهان به اصطلاح دارویی (که بیشتر، به شکلی غیرعلمی و خودسرانه تجویز می‌شوند) نیز یک عامل مهم انقراض گونه‌ای و آسیب‌رسان به خاک است که تا کنون کم‌تر به آن توجه شده است. این گیاهان، معمولا به علت داشتن عطر تند و مواد موثره‌ی دیگر، توسط دام چرا نمی‌شود، اما هدف چاقو و قیچی سوء استفاده‌چیان یا دوستداران سبزی‌های طبیعی قرار می‌گیرند.

    حال موضوع اصلی که باید بدان توجه شود حضور طبیعت گردان و کوهنوردان در مناطق حفاظت شده و پارک های ملی است.منطقه ی ارسباران با داشتن چندین منطقه ی حفاظت شده و پارک ملی و پناهگاه حیات وحش، میزبان خیل عظیم گردشگران طبیعت می شود.جا دارد که سازمان جنگل‌ها و مراتع و سازمان حفاظت محیط زیست، در منطقه‌های زیر مدیریت خود با  برداشت تجاری سبزی صحرایی و گیاهان دارویی مقابله کنند. این گروه برداشت کنندگان را می‌توان با گونی‌های بزرگی که بر پشت خود یا حیوان‌های بارکش حمل می‌کنند، در مبادی راه‌های محلی به سادگی شناسایی کرد. همچنین لازم است که شهرداری‌ها و نیروی انتظامی، فروش این گیاهان را در سطح شهر و در کنار جاده و خیابان ممنوع کنند. سازمان‌های مردم‌نهاد زیست‌محیطی، گروه‌های کوه‌نوردی، و رسانه‌ها هم باید با پایش کوه‌ها و دیگر منطقه‌های طبیعی، آگاهی‌رسانی، تذکر دادن به سبزی‌چینان، و البته با خودداری از چیدن گیاهان در مناطق حفاظت شده و پناهگاه های حیات وحش و پارک های ملی، به جلوگیری از غارت ثروت زیستی و ژنتیکی کشور کمک کنند.



  • نظرات() 
  • خود بخوانید و داوری كنید: 


     

     

    پیام این گفت وگو كه در 81 سال پیش مطرح شده ، هنوز تازگی دارد و متاسفانه هنوز بخش وسیعی از مدیران جامعه ما به ارزش و اهمیت آن پی نبرده اند.


      «ناصر امینی»، روزنامه‌نگاری که در حکومت پیشین دیپلمات شد و آن‌سال‌ها زمانی در سفارت ایران در فرانسه، و چندی هم در سفارت ایران در ترکیه کنسول بوده؛ در کتاب خاطراتی که «روزها در پی سال‌ها» نام دارد، گوشه‌های از پنجاه سال فعالیت مطبوعاتی و ماموریتی خود را نوشته است.  به‌یاد مانده‌هایی که پاره‌ای از آن‌ها قبلا در نشریات خارح از ایران به‌چاپ رسیده بود.

    ناصر امینی، در شروع یکی از خاطرات خود با عنوان «نصیحت آتاتورک به رضاشاه» توضیح می‌دهد که در سال‌های نیمۀ دهۀ شصت میلادی کنسول سفارت ایران در استانبول بوده و مدتی را به‌منظور انجام کاری تحقیقی مرتب به کتابخانۀ شهر می‌رفته است.

    در آنجا با پیرمرد سفید موی و وارسته‌ای که ایرانی نیز بوده آشنا می‌شود و از او می‌خواهد کمی از گذشته‌های دور ـ و اگر به‌یاد دارد ـ از مدتی که رضاشاه به ترکیه آمده بود، برایش تعریف کند.

    پیرمرد که روزگاری با «مستشارالدوله» سفیر کبیر ایران در ترکیه دوستی و رفت و آمد داشته، از بابت این آشنایی در زمان دیدار رضاشاه از کشور ترکیه، در اغلب مراسم و میهمانی‌های رسمی افتخار حضور پیدا می‌کند و خود ناظر و شاهد ماجرایی بوده، شنیدنی.

    خلاصۀ نقل آن مرد پیر از خاطره‌ای که تعریف کرده این‌ است که:  

    رضاشاه، در روز 21 خرداد ماه سال 1313، وارد ترکیه شد. «مصطفی کمال پاشا (کمال آتاتورک)» در پذیرایی او سنگ تمام گذاشت. آن دو با هم به‌زبان تُرکی صحبت می‌کردند و اغلب نیازی به مترجم نبود. 

    روزی از روزها که رضاشاه و آتاتورک مشغول گپ و گفت بودند، در فرصتی بین صحبت‌ها، آتاتورک یکی از روزنامه‌های محلی را که در دست داشت به «عصمت انیونو» نخست‌وزیر وقت که در جلسه شرکت داشت، می‌دهد و در بارۀ یکی از مطالب آن روزنامه سوال می‌کند. آن مطلب در روزنامه، کارمندان یکی از وزارت‌خانه‌ها را متهم به اختلاس و سوء استفاده کرده بود.

    رضاشاه، این صحبت را می‌شنود و نمی‌تواند سکوت کند. رو به رئیس‌جمهور ترکیه می‌کند و می‌پرسد:  

    «شما چطور به مطبوعات و جراید اجازه می‌دهید که از طرز کار مامورین دولت انتقاد کنند؟»

       و اضافه می‌کند: «من در ایران به هیچ‌یک از جراید و مطبوعات و مجلات ابدا اجازه نمی‌دهم کوچک‌ترین اعتراض و انتقادی از رفتار و عملکردهای مامورین دولتی کنند.»

    آتاتورک، پس از قدری تامل در جواب می‌گوید:

      «قبل از این‌که پاسخ آن اعلی حضرت داده شود، خوب است حکایتی را برایتان تعریف کنم. در زمان آلِ عثمان که مردم ترکیه آلوده به اوهام و خرافات بودند، کسب و کارِ رمالی، دعا نویسی، فال‌گیری و جن‌گیری رواج داشت.

    روزی خانمی زیبا و طناز به یکی از این رمال‌ها مراجعه نمود و گفت: من شوهرم را دوست ندارم، ولی او برعکس به من خیلی عشق و محبت دارد. می‌خواهم دعایی به من بدهید که محبت من از دلِ شوهرم بیرون رفته و در نتیجه مرا طلاق دهد. 

    مرد رمال که مشاهده كرد مشتری متمول و پولداری به او مراجعه کرده، تصمیم گرفت تا آخرین درجۀ امکان از او استفاده كند. بنابراین با وعده و وعید و دادن بعضی دستورات و انجام عملیاتی، قول داد که اگر آن دستورات را انجام دهد، در آینده‌ای نزدیک، محبتِ او از دلِ شوهر بیرون رفته و بالاخره او را طلاق داده و آزاد خواهد كرد.

    مدتی بعد، آن خانم مجددا به رمال مراجعه کرد و اظهار داشت که تمام دستورات را انجام داده، ولی متاسفانه نه فقط مفید و موثر واقع نشده، بلکه روز به روز محبتِ او در دلِ شوهر زیادتر شده و او را ناراحت و مستاصل و بیمار كرده است.

    مردِ رمال، از یک‌طرف نمی‌خواست که این مشتری متمول را از دست دهد، و از طرفی دیگر وسیله‌ای نداشت که تقاضای او را عملی نماید. بالاخره حیله‌ای به خاطر او رسید. پس به خانم گفت که یک دستور جالبی از استاد پیر خود به‌خاطر دارد و برای آخرین مرتبه به او می‌دهد که اگر بتواند آن‌را عملی کند، حتما از شر شوهر سمج خود رهایی خواهد یافت. 

    پس بستۀ کوچکی به او داد و گفت: باید آن ‌را در یکی از شب‌های تاریک در یک قبرستانی دفن کند. ولی به‌ این شرط که در موقع دفن کردن و زیر خاک گذاشتنِ آن دعا، ابدا و اصلا نبایستی که به «گرگ» فکر کند. و اگر در موقع این عمل به گرگ فکر کرد و فکرش متوجۀ گرگ شد، نتیجه عملیات معکوس خواهد بود و محبت شوهر به او چندین برابر خواهد شد.

    بیچاره خانم چندین مرتبه فرصت به‌دست آورده و خود را به قبرستانی رسانید، ولی به‌مجرد این‌که خواست دستورِ رمال را عملی و اجرا کند، فورا نه فقط به ‌فکر و خیال «گرگ» افتاد، بلکه منظرۀ گرگِ زنده نیز در مقابل چشم او مجسم شد و از ترس این‌که مبادا عمل او نتیجۀ معکوس داده و محبت شوهر نسبت به او چند برابر شود، از انجام عمل و دستور رمال منصرف شد.

    راوی حکایت این دیدار تاریخی، یعنی دوستِ آقای مستشارالدوله ـ که خود شاهد این حکایت‌گویی جنابِ آتاتورک به رضاشاه بوده، اضافه می‌کند: «در پایان این داستان، آتاتورک گفت:

      برادر من، جناب اعلی حضرت! حالا حکایتِ ماست. قضیۀ مطبوعات و رفتار و رویۀ ماموران دولتی هم کمتر از حکایتِ این خانم طناز و گرگ نمی‌باشد. 

    در هر رژیم حکومتی ـ اعم از دموکراسی یا دیکتاتوری، و یا استبدادی، برای زمامداران هیچ نیرویی قادر نخواهد بود که وسائل کنترل و نظارت بر مامورین دولتی را عملی نماید. حتی اگر برای هر یک‌نفر مامور دولت، یک پلیس مخفی گماشته شود ،باز هم ممکن است که آن‌دو نفر با یکدیگر تبانی کنند.

    فقط باید مثالِ خانم طناز و گرگ را برای آنان عملی کرد و به مطبوعات که برای ماموران خطاکار دولت، به‌منزلۀ همان گرگ می‌باشند، اجازه داد که اعمال و رفتار ماموران را تحتِ کنترل و انتقاد قرار دهند . وقتی‌که در یک رژیم، مطبوعات آزاد باشند و بتوانند آزادنه انتفاد و عملیاتِ ماموران خلاف‌کار را عیب‌جویی نمایند، ماموران خاطی از ترس مطبوعات و رسوا شدن، قادر نخواهند بود که برخلافِ اصول و مقررات اقداماتی بكنند.»

    راوی و شاهد این گفت‌وگو در پایان نقل این خاطره، از قول آتاتورک اضافه می‌کند:

      «در بدو تاسیس جمهوری در ترکیه، من هم مطبوعات را تحتِ کنترل قرار داده و اجازه نمی‌دادم که در امور دولتی و رویۀ ماموران انتقادی بكنند؛ ولی بعدا متوجه شدم که ادامۀ این رویه ممکن است که اساس و شالودۀ سازمانِ مملکتی را سُست و حد فاصلی بین دولت و مردم ایجاد نماید. 

    بنابراین اجازه دادم مطبوعات حق داشته باشند و بتوانند در امور داخلی و انتقاد از اعمال ماموران ناصالح بنویسند. بالاخره این‌که به اعلی حضرت همایونی توصیه می‌کنم که پس از تشریف‌فرمایی به ایران، اجازه فرمایند که جراید و مطبوعات در امور داخلی و استفاده از عملیات سوء ماموران دولتی به بحث و انتقاد پرداخته و با قبول این رویه ملاحظه خواهید فرمود که اساس و پایۀ تشکیلات اداری تدریجا اصلاح شده و ماموران کمتر عملیاتِ خلاف را مرتکب خواهند شد. . .»
    [روزها در پی سال‌ها، ناصر امینی]

    بله! قصه چون بدینجا رسید، البته که تمام نشد. همان طور که می‌دانید رضاشاه در اواسط تیرماه 1313 از سفر ترکیه به ایران بازگشت. ارمغانِ این سفر بسیار ارزنده بود و کم و بیش رشد و توسعه و ساختن کارخانجات و اقدام به آبادانی کشور را در پی داشت. 

    ولی، از شما چه پنهان که رضاشاه، توصیۀ آتاتورک و داستان زنِ طناز و گرگ و رمال را به‌دست فراموشی سپرد و شد آن‌چه که شد؛ و این حکایت البته که سر دراز داشت و دارد و بماند برای شب‌ و شب‌های دگر.



  • نظرات() 
  • دانلود کتاب همایش زیست شناسی دکتر عمارلو



    دانلود کتاب همایش زیست شناسی دکتر عمارلو

    دانلود کتاب همایش زیست شناسی دکتر عمارلو

    همانطور که می دانید کتاب همایش زیست شناسی دکتر عمارلو (انتشارات نشر دریافت)، محبوب ترین و معتبرترین کتاب زیست شناسی در کنکور های سه سال اخیر است که هم به عنوان درسنامه ای که تمام نکات کلیدی را تحت پوشش قرار داده و هم کتاب جمعبندی، کماکان یکه تازی می کند.


    testtest.blog.ir


    ادامه مطلب+دانلود



  • نظرات() 
  • رتبه های برتركنكور




    رتبه‌ی 4 تجربی کشور و حال و هوای روز کنکور

    مهسا دولتشاهی، رتبه‌ی 4 تجربی کشور در سال 93


    یک روز مانده به کنکور چه حال و هوایی داشتید و چه‌کار کردید؟




    ادامه مطلب

    موضوع مطلب : گفتگو با رتبه برتر ها، 
    برچسب ها :
    لینک های مرتبط :



    رتبه‌ی 6 ریاضی کشور و حال و هوای روز کنکور

    سپند فرقدانی، رتبه‌ی 6 ریاضی کشور در سال 93


    یک روز مانده به کنکور چه حال و هوایی داشتید و چه‌کار کردید؟





    ادامه مطلب

    موضوع مطلب : گفتگو با رتبه برتر ها، 
    برچسب ها :
    لینک های مرتبط :


    گفت‌و‌گوی خواندنی با نفر نهم کنکور تجربی‌ 93
     
    گفت‌وگو با رتبه هشت کنکور رشته ریاضی فیزیک 93


    گفت و گو با رتبه سوم کنکور تجربی 93




    ادامه مطلب

    موضوع مطلب : گفتگو با رتبه برتر ها، 
    برچسب ها :
    لینک های مرتبط :




  • نظرات() 
  • زبان وادبیات فارسی/نمونه سوالات


    صداهای زبان  و قواعد ترکیب آنها به منظور ایجاد ساختهای آوایی زبان  می پردازند ................ می گویند ( 1 نمره )

    الف- دستور زبان                        ب- واج شناسی                                     ج- معناشناسی

    3- نوع رابطه ی بین کلمات زیر را بنویسید ؟ ( 2 نمره )

    شب و روز                     کتاب و مدرسه              پدر و بابا                        خواهر و برادر

    4- یکی از آسانترین و ارزان ترین راههای ارتباط ................. است ؟ ( 5/0 نمره )

    الف- خلاصه نویسی                   ب- نامه نگاری              ج- شرح حال نویسی

    5- عبارت زیر را نشانه گذاری کنید ؟ ( 1 نمره )

    عوامل مهم تربیت عبارتند از خانواده  مدرسه  معلم  اجتماع  کتاب و ...

    6- یکی از راهایی رایج پرورش مطلب .......... است که درانواع نوشته های علمی و ادبی کاربرد دارد ؟( 5/0 )

    7- نامه های رسمی و اداری از چند قسمت تشکیل شده است نام ببرید ؟ ( 7 مورد ) ( 1 نمره )

    8- یک نامه اداری بنویسید و اجزای تشکیل دهنده ی آن را مشخص کنید ؟ ( 2 نمره ) – ( حداکثر 3 سطر باشد)

    9- از دو جمله ی زیر کدام یک درست است ؟ ( 5/0 نمره )

    او له و علیه کسی اقدام نکرد                     او بر علیه و بر له کسی اقدام نکرد

    10- جمله ی زیر را از نظر نگراش ویرایش کنید ؟ ( 5/0 نمره )

    این گیاه دارویی خواص های زیادی دارد .

    11- املای درست کلمات زیر را که صحیح نیست بنویسید ؟ ( 2 نمره ) فقط چهار کلمه اشتباه است .

    روشنی و فروق – هوش و فراست -  خطام و پایان – هق هق کودک – مشاته ی صبح

    راز و رمز حیات – شیره و عصاره – ایجاض و اخطصار

    12- هر یک از گروههای اسمی مشخص شده جمله های زیر چه نقشی دارند ؟ ( 1 نمره )

    الف- مشرکان  بت ها را می پرستیدند                   ب- علی با دشمن می جنگد

    13- فعلهای زیر را با حفظ شخص به زمانهای گذشته ی ساده – نقلی – بعید برگردانید.( 1 نمره )

    می نویسد – خواهند شنید

    14- در جمله های زیر از مصدرهای داخل پرانتز فعل مناسب بسازید ؟ ( 5/1 نمره )

    الف- مادر کودکش را ( خوابیدن )                       ب- سخنان بزرگمهر را به اطلاع مردم ایران (رسیدن )

    ج- خون جگر دیو سپید را در چشم کادوس ( چکیدن )

    15- هسته ی گروههای اسمی زیر را مشخص کنید ؟ ( 5/0 )  همین دو کتاب جغرافی – هر درخت میوه دار

    16- ساخت اسمهای زیر را مشخص کنید؟ ( 1 نمره ) ( ساده – مرکب – مشتق )

    آتش – زیره – آبدوغ خیار – پاسبان

    17- برای کلمات زیر یک صفت و یک مضافه الیه مناسب بنویسید ؟ ( 1 نمره )

    الف- شهر.....................                        ب- انشا ....................

    18- در جمله های زیر به جای ضمیر شخصی جدا ضمیر پیوسته بیاورید ؟ ( 5/0 )

     برادر ایشان آمده بود و سراغ شما را می گرفت .

    19- واژه های زیر را به عنوان قید در جمله به کار ببرید ؟ ( 1 نمره )  سریع – دیروز ظهر

    20- جاهای خالی نوشته های زیر را با نقش نمای مناسب پرکنید؟ ( 1 )

    اولین روزی که ........... دیدن دوستم رفتم ، او را........... مزرعه سرگرم کار دیدم

    نهاد کلمه ............ گروهی از کلمات است ............. درباره ی آن خبر می دهیم .

    21- مفرد جمع های مکسر زیر را بنویسید ؟ ( 1 نمره )

    تجّار                 اشیا                   نواحی               ادلّه

    22- برای گزاره ی جمله ی زیر نهاد مناسب بیاورید ؟ ( 5/0 )

    الف- ............... نهاد اجباری جمله است .

     





  • نظرات() 
  • وضعیت سهم معدل برای پذیرش دانشجو در کنکور ۹۵



    تاثیر معدل در کنکور

     

    رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش‌وپرورش گفت:‌حذف کنکور به طور کامل اتفاق نمی‌افتد بلکه سهم سوابق تحصیلی در پذیرش دانشجو باید به ۸۵ درصد برسد و آموزش‌وپرورش خواستار افزایش سهم سوابق تحصیلی در کنکور ۹۵ است.

     

    عبدالرسول عمادی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درخصوص افزایش سهم سوابق تحصیلی در پذیرش دانشجویان و سرانجام حذف کنکور اظهار داشت:‌ بر اساس قانون مصوب شهریور سال ۹۲ به تدریج طی پنج سال حداقل ۸۵ ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها بر مبنای سوابق تحصیلی خواهد بود.

     

    وی افزود: بر این اساس می‌توان گفت تا زمانی که ۸۵ درصد از ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها بر اساس سوابق تحصیلی خواهد بود، کنکور هرگز حذف نخواهد شد.

    وی افزود: بر این اساس می‌توان گفت تا زمانی که ۸۵ درصد از ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها بر اساس سوابق تحصیلی خواهد بود، کنکور هرگز حذف نخواهد شد.

     

    رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت:‌آموزش و پرورش سال گذشته به شورای سنجش و پذیرش دانشجو پیشنهاد داد تا در کنکور ۹۴ سهم سوابق تحصیلی به ۳۵ درصد افزایش یابد اما این موضوع در این شورا مورد موافقت قرار نگرفت.

    عمادی بیان کرد: امسال نیز به شورای سنجش و پذیرش دانشجو پیشنهاد خواهیم داد تا سهم سوابق تحصیلی برای کنکور ۹۵ به ۳۵ درصد افزایش یابد چرا که هم‌اکنون سهم سوابق تحصیلی در پذیرش دانشجویان ۲۵ درصد است. شورای سنجش و پذیرش دانشجو هنوز جلسه‌ای را برای تعیین وضعیت سهم سوابق تحصیلی در کنکور ۹۵ برگزار نکرده است.

    وی درپاسخ به این پرسش که عنوان می‌شود امتحانات نهایی آموزش و پرورش استاندارد نیست بنابراین نمی‌توان سهم سوابق تحصیلی را در کنکور تا ۸۵ درصد افزایش داد،‌گفت:‌هر تصمیمی که در شورای سنجش و پذیرش دانشجو برای افزایش سهم سوابق تحصیلی اتخاذ شود،‌آموزش و پرورش آن را اجرا خواهد کرد و اینکه عدم افزایش سهم سوابق تحصیلی را به آماده نبودن آموزش و پرورش یا مورد تأیید نبودن نتایج امتحانات مرتبط می‌دانند، به هیچ عنوان مورد قبول ما نیست.

    رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش‌وپرورش افزود: آزمون‌ها و امتحاناتی که آموزش و پرورش برگزار می‌کند، متفاوت از کنکور است. تفاوت در شیوه برگزاری آزمون‌ها و سنجش استعداد و سطح یادگیری دانش‌آموزان نباید به این معنا باشد که آزمون‌های آموزش و پرورش از استاندارد لازم برخوردار نیست.



  • نظرات() 
  • دژى در دامنه البرز (مرورى بر جنبش حسن صباح)


    نیمه دوم سده دوم هجرى، شرایط را براى جهت گیرى نهضت هاى انقلابى فراهم آورد. عباسیان كه در سال ۱۳۲ / ۷۵۰ توانستند به قدرت برسند موجب تحولات مهمى در جهان اسلام به ویژه در منطقه شرق شدند. پیشتر در همان اوان قدرت گیرى عباسیان قیام هایى رخ نموده بود اما با تبدیل تدریجى خلافت به نوعى امپراتورى، بستر براى شكل گیرى این نهضت ها هموارتر گشت. با رشد تجارت و صنعت در امپراتورى عباسى در اواخر قرن سوم و سرتاسر قرن چهارم هجرى، مسائل اجتماعى از اهمیتى خاص برخوردار شد و نهضت هایى كه نماینده بى نظمى و آرمان گرایى اجتماعى بودند، اهمیت بسیارى یافت.

    View Profile > نخستین شورش هشدارآمیز، شورش زنج - بردگان سیاه - بود كه در نمكزارهاى باتلاقى بین النهرین كار مى كردند و سپس در سال ۲۷۹ / ۸۹۲ نخستین اخبار از قیام قرامطه به گوش رسید. اصطلاح قرامطه به معناى خاص كلمه به گروه هاى متمردى از اعراب و «نبطیان» اطلاق مى شد كه پس از جنگ بردگى زنج از سال ۲۶۴ / ۸۷۷ در بین النهرین سفلى براساس نوعى سیستم اشتراكى پا گرفت، این جامعه سرى با تبلیغات شدیدى كه راه انداخت پایگاه گسترده اى بین توده هاى مردم، دهقانان و پیشه وران به دست آورد. اما قرامطه در مفهوم عام خود نهضت عظیم اصلاحات اجتماعى بود كه عدالت را براساس برابرى دنبال مى كرد.



  • نظرات() 
  • آمار دانش‌ آموزان در دوره‌های مختلف تحصیلی

    رئیس ستاد پروژه مهر وزارت آموزش‌‌وپرورش با اشاره به اینکه ۱۲ میلیون و ۷۲۵ هزار دانش‌آموز در مدارس سراسر کشور ثبت‌نام کرده‌اند، آمار تفکیکی جمعیت دانش‌آموزان در دوره‌های مختلف تحصیلی را اعلام کرد.
    علی زرافشان رئیس ستاد پروژه مهر وزارت آموزش‌‌ و پرورش با اشاره به اینکه 96 درصد دانش‌آموزان در مدارس ثبت‌نام شده‌اند،‌ اظهار داشت: تا 31 شهریور، 12 میلیون و 725 هزار و 389 نفر در مدارس سراسر کشور ثبت‌نام کرده‌اند.

    وی افزود: هفت میلیون و 274 هزار و 359 نفر در دوره ابتدایی،‌ دو میلیون و 999 هزار و 510 نفر در دوره متوسطه اول و دو میلیون و 51 هزار و 361 نفر در دوره متوسطه دوم ثبت‌نام کرده‌اند.

    رئیس ستاد پروژه مهر وزارت آموزش و پرورش گفت: 335 هزار و 39 نفر در دوره پیش‌دبستانی و 65 هزار و 120 نفر در مدارس استثنایی ثبت‌نام کرد‌ه‌‌اند همچنین یک میلیون و 523 هزار و 503 نفر در مدارس غیردولتی ثبت‌نام کرده‌اند.

    126 مدرسه در خارج از کشور نیز همزمان با اول مهر به استقبال سال تحصیلی جدید رفتند. همچنین حدود 48 هزار دانش‌آموز اتباع غیرمجاز که اسناد هویتی نداشتند امسال برای نخستین بار به مدارس دولتی وارد می‌شوند. طبق گفته‌های علی اصغر فانی وزیر آموزش‌وپرورش 408 هزار دانش‌آموز اتباع در مدارس کشور مشغول تحصیل هستند.

    برای مهر 94 حدود 1300 مدرسه با هشت هزار کلاس درس و زیربنای یک میلیون و 150 هزار متر مربع افتتاح شد در این تعداد کلاس درس 250هزار دانش‌آموز مشغول به تحصیل می‌شوند همچنین در سال تحصیلی جدید 40 هزار کلاس درس با بخاری خداحافظی می‌کنند.
    منبع: تسنیم



  • نظرات() 



  • با سلام
    این وب از طرف حمعی از اولیای مدارس تهران جهت تبادل افکار ،اعم از مربیان ،دانش آموزان و اولیا بویژه اولیای محترم راه اندازی شده است

    ورود شما را به این سایت خوش آمد عرض می كنم . امیدوارم مطالب این سایت مورد استفاده ی شما عزیزان قرار گیرد . برای پیدا كردن مطلب مورد نیاز خود از قسمت موضوعات وبلاگ استفاده كنید . لطفا نقطه نظرات خود را برای بهبود سایت مطرح نمایید
    امید که موفقیت وب موفقیت همه مجموعه باشد!



    محمد بهرنگ


    آخرین پست ها


    آمار وبلاگ

    • کل بازدید :
    • بازدید امروز :
    • بازدید دیروز :
    • بازدید این ماه :
    • بازدید ماه قبل :
    • تعداد نویسندگان :
    • تعداد کل پست ها :
    • آخرین بازدید :
    • آخرین بروز رسانی :